Tuesday 23 December 2008

Kari Kepala Ikan

honestly i'm not a fan of kari kepala ikan. in fact i don't really like kari ikan at all with the exception to gulai ikan tongkol. tapi disebabkan mr hubby suka sangat makan kari kepala ikan dan rajin sangat mewar-warkan kehebatan kari mamak sampai naik panas telinga mendengarnya, maka tercabar juga aku kali ni untuk masak kari kepala ikan.

aku tak reti nak masak kari macam mamak tu, lagipun sebab aku tak suka makan kari mamak. ada semacam rasa geli sikit tekak aku nak makan. tapi orang lelaki ni majoriti memang suka sangat kari mamak kan? keranamu mr hubby maka aku persembahkan kari kepala ikan merah ni.

syioklah pulak makan kari buatan sendiri. rasanya sedap lagi kari aku ;-) hehehe


lusa is a public holiday inconjunction with Chritsmas celebration. dengar khabar ramai budak2 ofis yang sambung cuti the next day tu sampai selasa depan coz monday Awal Muharam pulak.

petang tadi i ask hubby to get some chicken meat coz i'm going to make chicken pie on christmas day. hubby gelakkan aku pulak, katanya aku ni ter'over' excited macam kita pulak yang nak beraya. well, it's going to be an off day from work anyway and i always cook on my rest day plus any other day during weekday kalau sempat. so what's wrong with me making chicken pie on christmas? nasib aku tak suruh carikan turkey!

2 comments:

Anonymous said...

dude..my blog updated..huh..lama giler silence kan..hehe
aiyoo..kari kepala ikan la pulak...lapar je masuk ur page...:D

Liasari said...

hi mama azie,
penat tunggu owang tu update blog! :-)