Tuesday 28 October 2008

Another Delayed Entry - Kawan Lama

The rest of the entries that I will post today were mostly delayed entries. I was not able to blog since 22 october last week due to internet cable disruption di seluruh shah alam/subang area, or so i was told by the streamyx & telekom people. hence all the entries can only be upload now. so jadi macam cerita basi lah. My office had to suffer not only without internet connection but also with limited phone lines and facsimile lines were down as well. Macam mana bisnes nak jalan ni encik telekom?

Kenduri kawin faisal kat mambau tempohari comes as a blessing. Sebagaimana yang telah aku jangkakan, kenduri tu jadi platform pertemuan semula dengan kawan2 lama kat acs dulu. Bermula dari kenduri tu hubungan dengan kawan2 lama bertaut semula. Sehingga hari ni ada je sms atau call kejutan dari kawan2 lama yang dah lost contact. Syukur Alhamdulillah… happy sesangat. Tau jelah kan dah berapa lama aku pendam rindu kat kawan2… dapat sms pun dah happy giler. kalau dapat jumpa jangan terus jadi gila sudah ler *lol*

Hari ni 23 oktober 2008 aku dapat call dari aini… kalau dia tak cakap nama dia aini memang aku tak boleh cam suara dia. Jangan marah ye aini… dulu2 masa kita budak2 masing2 suara halus lunak, sekarang semua dah matured. rupa paras dia masih lagi terbayang2 di mata, in fact for these past few months memang aku asyik terbayangkan kali terakhir aku jumpa dia, tak sangka pulak dapat bercakap dengan dia. I have to thank her so much for reaching out to me. Appreciate sangat2… rupa2nya dia pun tercari2 kawan lama. After 13 years tinggalkan sekolah agaknya masing2 dah mula dihambat rindu yang teramat sangat kat zaman sekolah kot? Heeee…

Aini was the shooter in our netball team kat sekolah. She and another friend, zarina memang selalu rotated position sebagai GA & GS. Dua orang ni memang padanan mantap. Oh my kalaulah aku ada gambar kami sepasukan dulu… ni nak kena cari balik album2 lama. Aku pulak masa tu main defence... nak jadi shooter setakat team rumah boleh lah, kalau school team aku lebih menyerlah sebagai defence…chewahhh masuk bakul angkat sendiri nampak.

Okay back to aini… she got married just a couple of years lepas tinggalkan sekolah. The rest of us masa tu masih huha huha lagi. I was still struggling mencari arah tuju. And that was it… lepas dia kawin I never heard of her again. Until today…

27 oktober ni sekumpulan kecil ex-acs akan berkumpul di cheras kat rumah fazilah (another school mate yang baru jumpa semula masa wedding faisal). Alhamdulillah daripada idea asal sekadar kunjungan raya aku sekeluarga ke rumah dia akhirnya akan jadi satu reunion kecil seramai 4-5 orang kawan2 lama bersama keluarga masing2. Dapat duduk bersila ramai2 ni best… hehe pasangan masing2 harap jangan jeles ye sebab kami sebenarnya tak kira lelaki ke perempuan semua dah macam adik beradik. I can’t wait until 27 october!

No comments: