Wednesday 29 September 2010

299...

is my favourite number. I even had them at the back of my matriks number masa kat U dulu, 65299 kombinasi yang menarik dan catchy. Saya suka nombor ini kerana it represents my birthdate ;-) ;-)

sejambak madonna lilies dari anak-anak. Yang tukang beli tentulah daddy mereka. Yang lucunya anak-anak tak mengaku bunga tu dari mereka because they know nuts about the bouquet.

Today i'm a year older read wiser than last year. so what? I stop counting my age when i reached 29. On a serious note, macam 'roda di atas bas' (wheelsondbus) i have gone through a lot. Saya rasa roda saya been spinning a lot faster berbanding my friends kerana saya lebih awal mendirikan masjid. Marriage has certainly played an important role in shaping me into what I am today. Barangkali memang sudah tertulis di loh mahfuz, roda saya berputar terlalu pantas sehingga pada satu masa saya rasa ia telah melonjakkan saya pada satu tempat terlalu tinggi dalam usia terlalu mentah. Tapi saya juga tahu, roda saya akan berputar ke bawah dengan pantas sebagaimana ia pernah melonjakkan saya. Sebab itu ada masanya saya rasa diri terlalu tua berbanding usia. Saya cuma berharap saya diberi kekuatan untuk hadapi apa jua situasi. InsyaAllah...

Birthday girl menjamu selera dengan sepinggan spaghetti yang dimakan dengan lamb stew rich in tomato sauce. Berselera sekali makan hidangan air tangan sendiri sampai bertambah. Tak mengapalah kena masak sendiri sebab orang lain dalam rumah ini hanya tahu makan saja, janji masakan saya sedap. Pujuk hati sendiri lah tu.

No comments: