Wednesday 5 January 2011

7th

Sekali lagi sebagaimana tahun-tahun sebelumnya, saya yakin my Fahmi is the eldest among his classmates because he turns 7 today - just 5 days into the new year. Nak cakap among all Year 1 students tak boleh lah kan sebab saya pun tak tau kot ada yang born lebih awal dari dia :-).



Dia lahir setelah genap 40weeks I carry him in my womb. He was due to be born on the 8th mulanya tetapi di penghujung my pregnancy my blood pressure shot up. Few days before new year I was admitted for close monitoring due to high blood pressure. Pada malam tahun baru bertubi-tubi phone call dari officemates saya terima, semuanya wish saya melahirkan on the new year. Ada seorang teman ni sempat cadangkan saya melompat-lompat dalam wad supaya cepat melahirkan! As if petua tu menjadi kalau tak dilate langsung macam mana nak cepat bersalin. I was discharge pada hari tahun baru :-) and asked to come back to be induced on the 5th. Maka lahirlah Wan Fahmi Izzuddin pada hari Isnin, 5 January 2004.

Anak saya dah makin besar. I'm slowly and gradually losing him. Not physically, tapi bila dia dah makin dewasa makin berdikari lah dia. Makin pandai dah berfikir sendiri. Saya pula sedih, satu hari nanti dia dah tak perlukan saya untuk bantu dia buat keputusan. Kalau saya pernah lihat betapa payahnya my own mother telan air liur bila dia realised anak-anak dia yang dah besar tak perlu lagi consult dia for anything, macam itulah saya satu hari nanti. Uwaaaa... sob... sob...

But on the other hand, I am just so happy and blessed dapat lihat anak membesar dengan baik. He is my first pride. Sungguhpun saya kerap blog pasal dia, bukanlah bermakna saya ni pilih kasih. It is just that he was and is my first in everything - dia yg pertama beri sy pengalaman jadi ibu, dia yang pertama beri saya pengalaman daftar anak ke sekolah, dia yang pertama beri saya rasa macam mana khatan kan anak dan yang pertama in so many ways. But he probably won't be the first one to give me a menantu! :-)

Happy birthday Fahmi! Mama and daddy love you lots! Talk about birthday takkan takde present kan? Aisey saya belum belikan hadiah for him lagi. Masih hutang tri-scooter dengan dia. Incik hubby dah bising dengan saya. Mengelat kan mama dia ni, that 3-scooter supposed to be his khatan gift tapi sebab dia dah dapat video games jadi saya shift 3-scooter for his birthday. Better I give a call to RHB cepat-cepat sebelum panas telinga dileter hubby lagi.

Tapi even without the present, sayang mama tak luak sikit pun!

2 comments:

SHIRAH said...

sedih :(

Liasari said...

apo nak sedih cik kak... tp klu lama sgt iman tu kat nenek dia, mmg sedih, tau2 je dah besar. heheh jgn mare saja sakat ko.