Monday 10 October 2011

Ketat

Aduhhh ketatnya 'engsel-engsel' kaki saya
sama ketatnya macam engsel pintu yang dah berkarat tak letak minyak tu
kesat, ketat dan berkeriut bila kita nak buka tutup pintu
Ni kaki manusia pun ada engsel juga, engsel (joint) kat atas peha ni ketat semacam
nak berjalan pun rasa tersekat-sekat
ni lah bahana bila start jogging semula after 2 weeks 'cuti'
tapi sungguh lah semalam masa jogging pun tiba-tiba rasa kaki kanan ni semacam je tense
nak berhenti jogging semalam rasa tak puas hati sebab peluh belum memercik lagi
selalu kalau tense pun mesti kaki kiri sebab kaki kiri saya ni kan memang ada 'sejarah' nya tersendiri
padahal jogging bukannya laju pun, kalau saya lagilah setiap langkah saya sengaja dipendekkan
dah pace saya diperlahankan, slow and steady
bukan macam sesetengah orang yang saya tengok muka-muka baru berjinak-jinak jogging(saya cam sangat muka kaki jogging kat AB ni)
nak berjogging stretching bagai (saya pun tak pernah miss streching)
bila start langkah jogging dah pecut laju semacam sampai saya pun rasa gerun dan malu habislah aku kena potong sat lagi depa ni speeding gila jogging ke lari pecut ni
sekejap-sekejap saya toleh belakang, seakan-akan terdengar-dengar derap tapak kaki depa
alih-alih bila saya toleh lagi... eh mana korang?
laaa dah berhenti!
saya senyum sendiri dalam hati, itulah lain kali kalau baru mula jogging janganlah belasah membesit
macam lari pecut 100meter... jogging kena slow and steady
bukannya nak berlumba siapa dulu sampai garisan penamat hehehe
ehhh sudah-sudahlah cik kak baik pergi tidur awal sikit malam ni
recover balik kepenatan semalam
lepas penat berjogging lari ke seremban pulak ziarah my mum yang masuk wad sebab demam
demam biasa je tapi dah berapa hari tak makan, minum pun kurang badan jadi lemah
bila dah berumur memang mudah kena penyakit
harap-harap memang demam biasalah sebab doktor pun tak cakap ada apa-apa alarming findings
dah discharge balik rumah pun, cuma bila dah balik rumah ni jadi lemah balik badan ma
hmmm... saya pun tak tau nak buat macam mana, blood test dah bat 2 kali
berdoa lah moga-moga cepat sihat
tiba-tiba teringat pulak, saya sendiri dah lama tak makan supplemen kalsium
hmm no wonder lah badan sengal-sengal bila jogging ;-)

No comments: