Monday 2 January 2012

"Adik Nak Balik!"

Baru lepas bertelefon dengan cik Yaya
dia masih belum tidur
my mum kata dia duk main game
Fahmi dah lama berlayar, dan sampai london agaknya
elok je telefon bertukar tangan saya dengar nada suara cik Yaya sudah rendah
"Adik dah kata adik tak boleh tidur kalau takde Mama"
macam mana nak tidur kalau ralit main game? kalau kat rumah pun begitulah dia
ralit main game sampai kita suruh tidur pun dia buat tak tau je
kalau tak tahan dengar saya membebel dia tarik selimut selubung muka
kita pun tutuplah lampu ingat dia tidur
uiksss... nampak cahaya ... cahaya apakah itu
tarik selimut ... tu diaaaaa
sampai memercik peluh kat hidung duk berselubung
dia main game rupanya!!!
akal memang panjang

Saya tanya dia dah makan ubat?
dia batuk... dalam pada batuk tetap degil nak minum air sejuk
dia jawab sudah... uikss terkejut juga saya
sebab selalunya lepas minum ubat batuk sure longlai
takde apa yang boleh buat dia berjaga kalau dah telan ubat batuk
tapi kali ni masih bertahan main game
hmmm... betullah tu dia tak boleh tidur
hati resah... bosan kata dia
bosan dan tak boleh tidur
sebab takde Mama
alahaiiii anak ku
serupa macam Mama juga kerenah awak ni
saya macam tu lah sejak kecil sampai sekarang ni
susah nak lelap mata kalau orang-orang tersayang takde di sisi atau di sekeliling saya
susah!
zaman saya duduk asrama U payah nak lelap mata
resah gelisah
zaman membujang pun tak jauh beza... susah nak lelap mata
asyik duk membilang hari bila nak berjumpa mak dan semua orang
aduhaiiii... sekarang pun saya susah nak lelap mata
duk terkenangkan anak-anak yang jauh
incik hubby sibuk projek khemahnya
aduhaiii menjeruk rasa lah saya seorang diri
nangis kang.... :-(

No comments: