Wednesday 11 January 2012

Biasa & Tak Berapa Biasa

Alhamdulillah, rumah sudah kembali kepada keadaan biasa.
Saya juga dah kembali bekerja selepas bercuti sejak Sabtu hingga Selasa jadi surirumah
Selasa malam sebelum tidur encik hubby tanya saya?
"So, how? Duduk rumah?"
Dia nak tau komen saya after spending 4 days di rumah
Saya jawab "OK"
ye, saya sendiri pun terkejut bila jawab OK
jawapan ringkas saya tidak cukup memuaskan hati
sebenarnya bila encik hubby bertanya barulah saya terfikir dan berfikir pengalaman saya duduk di rumah menguruskan anak-anak dan rumahtangga
saya tak mau kupas satu persatu, jadi jawapan ringkas saya seterusnya adalah "dia (kakak) ada banyak masa lapang!"
ha ha ha... instead of saying "saya" yang ada banyak masa lapang

Setakat buat kerja rumah yang basic tidaklah seteruk mana
jadi selepas saya sendiri lalui menguruskan rumahtangga
saya rasa lega sebab kami tidak keterlaluan membebankan kakak
she still have time to rest and watch sinetron so kira oklah
kami tak demnding pun, expectation pun tak tinggi

seronok jadi surirumah saya jadi malas nak kembali bekerja!
but at the same time saya berasa 'kehilangan' sangat
saya rindukan suasana chaotic di ofis
saya agak rimas bila otak tidak ligat berfikir
saya rasa sunyi... owhhh saya boleh jadi tak siuman agaknya kalau jadi surirumah sepenuh masa
jadi, bila saya betul-betul ber'cerai' dengan majikan sekarang, saya kena pastikan aktiviti membaking ligat!

Tak, ini bukan hasil kerja membaking saya. Ini lah yang berlaku akibat cuai tak perhatikan meter temperature kereta semalam.
Enjin mati sebaik saya membelok nak masuk ke lorong rumah. Mujur menurun bukit, kontrol brek sahaja tapi jenuh juga nak pusing stereng, jadi paut stereng.
Dengan perkiraan yang agak baik juga kereta selamat saya berhentikan betul-betul di tepi tembok pagar rumah jiran depan rumah.
Baik punya landing macam takde apa-apa yang berlaku ;-)

Comel jugak kereta saya di tow begini. Nampak bergaya... cheh!!! Memujuk hati sebenarnya!

3 comments:

blackcardomompods said...

pnglmn saya mg lost for fews mons tp once u dh blh adapt mg rasa selesa dan happy tgk anak2 happy dgn penuh kasih syg.saya dh 7 thn jd surirumh skrg dh rasa selesa sgt.

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wahhhh BMW tue kak ;-)

Liasari said...

CT,
Alhamdulillah... betul tu, mmg rasa happy n selesa sgt w/pun badan penat balik kerja n buat kerja rumah bagai but bila malam we all can laugh together.

wow, CT dah 7yrs jd hsewife... hmmm harap2 sy pun boleh mampu bila smpi masanya nnti.

Diana,
dah lama lah diana... dah uzur pun tu yg meragam mcm2... Banyak Makan Wang