Friday 20 January 2012

Nasi Goreng Cendawan

Entah angin apa kemaruk sangat nak makan nasi goreng untuk berbuka puasa sunat semalam
ni kesan penangan nasi goreng jeti nelayan sungai kembong lah ni
belum nak reda lagi
kena pulak saya geram pasal geng gosip dan geng makan saya pergi makan kat jeti tu hari rabu tanpa mengajak saya
berbau-bau dan terbayang-bayang keenakan nasi goreng pak salleh tu
isyyy sampai hati dia... bukan dia tak tau nasi goreng jeti adalah kegemaran saya!

Nasi goreng cendawan campak-campak

Ada terniat dalam hati nak call je pak salleh order siap-siap petang semalam
on the way balik boleh singgah collect
tapi entah kenapa datang rasa malu lah pulak
segan you... tiap minggu membedal nasi goreng dia
sampai anak dia pun boleh cam dah saya walaupun saya order di telefon je tempohari
Jadi saya keraskan hati, batalkan niat
on the way balik singgah petronas, beli sandwich telur dan sandwich sardin
bajet nak pujuk hati, tenangkan nafsu
tapi.... FAIL!

mundar mandir kat dapur sambil tunggu butter cake masak
sudahnya kukerjakan jugak memasak nasi goreng
saya campak je apa yang ada dalam fridge
mujur ada isi ayam yang dah siap masak, capsicum siap hiris dan cendawan butang baki buat topping pizza tempohari
apa lagi... wallahhh masuk je dalam kuali
bubuh sos ikan sikit, cili akar diketuk 3 biji, telur dan nasi... siapppp!

Portion ekonomi untuk orang yang kawal makan! Kalau kat kedai hidang cinonet macam ni harus kena sembur sebab kedekut! ;-)

No comments: