Thursday 18 July 2013

9 Ramadhan 1434H - Soto Ayam Adami



Haha... masak soto pakai perencah segera Adami je. Tak payah susah-susah nak menumis bagai. Cheat! (*_^)


Lagipun memang sedap pun perencah soto jenama Adami ni. Dah 2 kali saya guna. Saya rebus rempah supnya dengan 2 ekor rangka ayam. Bukan tak boleh rebus sup sendiri tapi saya tak pernah puas hati dengan resipi-resipi yang saya cuba. Rasanya tak sama. Entah, gamaknya sebab saya masak memang tak pernah letak MSG kot tu yang tak sama rasa dia. Tapi so far makan takde orang yang mengadu sakit kepala. Mr Hubby berselera je makan tiap kali saya buat soto ni. Tapi saya tak pernah cakap pun saya guna perencah segera. Hehehe... tapi kalau dia baca entry saya ni dia tau lah!!! Kikikikiki.... What a cheat!

P/S: aksesori lain seperti pegedil, isi ayam dan paling penting sambal kicap resipi mak mentua tu memang confirm buat sendiri ye. Takde nya semua keluar dari peket segera! ;-)

No comments: