Saturday 27 December 2008

Kitchen Free Day

hari ni memang tak jejak kaki masuk dapur. we attended 2 wedding reception hari ni, makan nasi minyak puas2, so aku tak payah masak hehe.
1st reception was my distant cousin's (from my father's side)kat pendamar indah, port klang. aku sangat terhutang budi dengan keluarga dia especially his parents yang banyak tolong masa aku mula my 1st job in port klang. bukan setakat bagi shelter, makan minum, nasihat, kekadang sanggup hantar dan ambil aku balik kerja. the fact that aku tak pernah kenal keluarga dia tak jadi penghalang untuk mereka menerima aku seadanya. i'm really grateful for their kindness and they really made me feel belong.

coming back from port klang kami terus singgah ke majlis kahwin jiran setaman. honestly aku tak kenal pun tuan rumahnya, tapi since hubby rajin join kariah masjid baru ni ramai juga kawan2 baru yang kami dapat. serius cakap sejak 6 tahun tinggal kat taman ni, inilah majlis kahwin ke 2 yang kami dapat jemputan. sebelum ni kami cuma tengok je orang naikkan khemah dan tertanya2 sendiri majlis siapa tu. bukanlah makna kami ni kemaruk sangat nak makan kenduri orang tapi rasa a bit left out padahal dah 6 tahun jadi pemastautin. syukur alhamdulillah sejak naik masjid baru ni makin erat silaturrahim.

malam ni my children tidur awal. keletihan kot tambahan siang tadi tak nap langsung. lagipun aku dah pesan awal2 suruh diaorang berehat dan kalau boleh tidur awal coz esok kami nak pergi berjalan... siapa yang lewat bangun kena tinggal! tu yang semua obey heheh. we'll be going to melaka esok. that's the best i can offer to my kids sebagai penutup tirai 2008. the last we took them to melaka was in 2005, fahmi was about to turn 2 at that time and yaya was only 8mths old. nak bawa gi vacation jauh2 fulusnya tak mencukupi. so just bawa diaorang day trip ke melaka jelah, tak payah bazir duit sewa hotel. sure hotel rate melambung during peak season cenggini. and a famosa waterwolrd is being voted out from the list... no way we're going to let the kids main air dalam keadaan selsema yang belum betul sembuh ni.

aku pulak dapat virus selsema yaya. i'm the last among the 4 of us to catch the bug. cepat2 telan panadol & minta ubat selsema dengan doctor petang tadi... tak rela sakit2 badan sebelum sempat enjoy jalan2. hope the bug won't survive more than 24hrs in my body(kalau betullah cakap doctor tu when he gave me the strong prescription)

No comments: