Thursday 9 July 2009

Sudden Hectic Week

the rest of this week going to be very hectic days of the week. i have 4 orders yang perlu disiapkan - 2 pre-order, the other 2 last minute order, and my parents are coming and will be staying with us sehingga hari ahad ni. now, i'm cracking my head organising and re-organising my schedule to fit the orders yang perlu disiapkan and entertaining my parents at the same time.

kalau nak diikutkan my parents memang dah plan nak datang this week and we are ready to accept them. cuma secara tiba2 dekat2 penghujung minggu begini bertambah-tambah pulak order. dengan rumah sewaku yang kecil ni, ruang makan yang bercantum dengan ruang tamulah tempat aku menyiapkan kerja. kesian pulak my parents nanti, dan aku semestinya tak terlayan mereka sebab sibuk melayan baking! heheh

hubby is going to fetch them after maghrib malam ni. and i bet that mum mesti bawa nana tag along. when i mentioned it to hubby, hubby mengomel, aku faham 'ngomelan' dia sebab aku pun mengomel pasal benda yang sama dalam hati aku, iskkk. i jokingly told hubby nana umpama 'bantal busuk' mesti dibawa ke mana2 je pergi. and i also add that kalau dulu kita tinggalkan fahmi terus bawah jagaan my mum, tentu fahmi juga jadi 'bantal busuk' ma. sebagaimana farah was mum's 'bantal busuk' suatu masa dulu, but now farah dah dibela semula oleh my sister farah dah tak jadi 'bantal busuk' ma lagi.

apa persamaan ketiga-tiga nama (fahmi, nana & farah) yang aku sebutkan tadi? all three of them adalah cucu-cucu yang pernah (dan masih) diletak bawah jagaan my mum untuk satu tempoh yang panjang. except for fahmi yang memang cepat2 aku ambil semula selepas aku pertimbangkan 'implikasinya' in the future.

ehmm, since nana pun akan ikut sama, memang enjoy sakanlah anak-anak aku sebab 'kekuatan' diaorang bertambah... mmm banyak2lah bersabar ye dengan jerit pekik diaorg, jadi kapal karamlah rumah aku.

No comments: