Thursday 12 August 2010

2 Ramadhan 1431H - Lepak Maut

saya MC (cuti sakit) today. eh saya ni jarang ambil cuti sakit tau, tapi kalau dihitung2 tahun ini kira paling kerap. nak buat macam mana, umur dah meningkat ni kenalah sayang badan, kalau dah sakit jangan dipaksa2 sangat atau nak tunjuk heroin. but being a career mum one can't afford to fall sick lama2. saya batuk teruk malam tadi sampai tak tidur, bila dah batuk tak berkahak ni kepala pun naik berdengung, perut dah la kempis tak daya menahan batuk. sahur pun saya tak bangun, setakat capai botol air tepi tilam dan minum seteguk air suam. nak makan pun tak lalu kalau dah tiap kali buka mulut tersembul batuk. jadi pagi tadi saya pergi klinik, doktor bagi ubat tablet penahan batuk yang belum pernah saya dengar atau cuba. hopefully lepas telan 2 biji before i go to bed malam ni lega lah sikit ye.

anak2 pula alhamdulillah masuk hari kedua ni dah makin boleh bertahan. saya dah bersyarah panjang lebar kat diaorang malam tadi suruh sahur lebih sikit dan minum air milo supaya bertenaga, which they did. itu yang sepanjang hari bertenaga budak berdua tu. yaya sejak balik sekolah mulut dia tak berhenti2 menyanyi dan menceceh sampai letih telinga saya mendengarnya. punyalah bertenaga sampai dia sibuk menemankan saya masak di dapur dengan posing maut dia ni.

sebab saya tak kerja hari ini dapatlah saya tunaikan hajat fahmi nak makan kuih ketayap. tapi gambar tak payahlah tempek kat sini sebab ketayap saya kaler kuning. botol pewarna hijau pecah jadi digantikan dengan pewarna kuning. menu berbuka hari ini ialah nasi lemak, sambal ikan bilis dengan ayam goreng berempah. suka betul anak-anak dan hubby makan ayam goreng berempah sebab dah bosan makan ayam goreng biasa kakak buat. sampaikan hubby kata kalau buka gerai kat bazar ramadhan depan surau jual ayam goreng berempah aja pun ok. ughhh dia tu kalau boleh semuanya dia nak jual!

No comments: