Monday 13 December 2010

Milksheep Anyone?

Haruslah men'ngembek' dulu kalau nak minum milksheep. Dan kalau dah namanya milk sheep haruslah dibuat daripada susu kambing juga kan? Hihihi. Takdelah tu semua benda mengarut dan cerita lawak anak-anak saya terutamanya Yaya yang tak reti sebut milkshake. Dia cuma pandai order minuman yang sedap-sedap je, tapi bila saya beritahu benda yang dia minum adalah milkshake dia tersilap sebut milksheep. Pertama kali dengar dia minta saya orderkan milksheep dahi saya berkerut tapi bila saya figure out apa sebenarnya yang dia maksudkan terus kami gelak sakan. Walaupun dah berkali-kali saya perbetulkan sebutan dia, tapi tetap juga dia sebut milksheep. Jadi setiap kali pergi minum kat secret recipe, belumpun sempat yaya order milksheep saya dengan hubby dah senyum dulu sambil mengajuk dia sebut milksheep. How little things can make you smile ;-)

Yang ini adalah strawberry milkshake yang saya buat for the children hari sabtu lepas.Fahmi tak percaya bila saya kata saya boleh buat milkshake sendiri di rumah. Yaya pula cepat angguk kepala kata dia percaya sebab reward untuk orang yang percaya ialah dia akan dapat minum milkshake buatan mama.

Masa the children kecil dan belum pandai minum yang sedap-sedap saya dah biasa buat milkshake untuk minum sendiri. Bukannya susah pun nak buat susu kocak. Ada susu segar sebotol kat dalam fridge saya bekukan sedikit. Lepas tu letak beberapa sudu strawberry sauce. Sos strawberry ni saya buat sendiri guna fresh strawberries yang dah hampir kecut dalam fridge tu. Asalnya strawberry tu saya nak buat hiasan atas kek tapi last week memang saya gantung apron tak baking langsung. Jadi daripada kecut berut baik buat sos! Kocak susu dan tuang dalam gelas.Ummm yumm. Kalau nak tekstur milkshake macam aiskrim sumbat je milkshake dalam freezer semula biar betul-betul keras. Lepas tu masukkan dalam food processor dan kisar.

Lunch kami tengahari sabtu tu ialah spaghetti carbonara. Saya melayan tekak yang teringin makan something creamy. Jadi semua orang kena makan ini :-)

Tapi spaghetti ni kekurangan kawan-kawan laut dia. Ada udang 7 ekor je yang dikerat dua each untuk dikongsi oleh 3 orang dewasa. Kanak-kanak makan spiral pasta with alfredo sauce

3 comments:

s2m3r said...

tetiba terliur nak makan strawberry....gulp

blackcardomompods said...

thanks ya,for lovely comment.

salam ziarah

Liasari said...

ila,
makan je jgn dok telan air liur hihi :-)

blackcardamompods,
tq singgah balik :-)