Monday 28 November 2011

Terus Terang Je - Saya Rindu Dia

Saya ni hampir segalanya cepat.
Besar cepat (kecik lagi dah fikir macam orang tua).
Kahwin cepat (walaupun target sebenar nak kahwin umur 28... dah jodoh)
Dapat anak pun... 1 1/2 year lepas kahwin cepatlah juga kiranya walaupun tak bunting pelamin kata orang tua tapi saya benci perkataan itu, kasar dan macam binatang pulak disamakan kita.
Sekarang dengan emosi tak tentu arah saya terasa sangat TUA cepat!

Anak bujang separuh rela saya tinggalkan di rumah mak
itupun lepas puas berperang dengan emosi... puas berdiskusi dengan incik hubby
puas memujuk si anak supaya tak payah pergi
ikutkan hati mahu saja saya rebut dia masuk kereta malam minggu lepas
kedekut sangat ke saya sampai tak boleh nak berkongsi dengan orang tua sendiri?
cemburu sangat ke saya takut anak lebih sayangkan nenek dan atuknya?
anak-anak saudara yang lain memang dah biasa bertunggu bertangga di rumah nenek mereka
tapi anak-anak saya memang tak pernah buat kerja macam tu
melampau ke saya kalau tak beri anak-anak duduk di rumah nenek mereka macam anak-anak orang lain yang setiap kali cuti sekolah berusung ke selatan, ke timur, ke utara hantar anak balik kampung?
entahlah saya memang bukan jenis begitu... saya memang bukan jenis yang mengikut trend
saya ada cara saya sendiri, saya memang lain... tak suka sama dengan orang
entah pesen apa entah, suka buat orang pening
kadang saya rasa saya terlalu keras, tapi saya selalu merasa keras saya itu untuk kebaikan
keras dengan diri sendiri itu memang pasti, keras dengan anak-anak bukan sengaja suka suki tapi bersebab
keras ke saya dengan anak bujang saya tu bila saya tak berapa izin dia tinggal di rumah neneknya?
keras sangat saya separuh rela turut kemahuan orang tua nak bermanja dengan cucu secara bebas 1 minggu tanpa kehadiran saya
kenapa ni?
sob... sob... sob... tak payah lah nak cover line
cakap terus terang je...
sebenarnya saya tak sanggup berpisah dengan anak-anak saya!
tak tahan menanggung rindu tak melihat kelibat si bujang
dia kan chenta hati saya...

sapa tadi tu yang kata saya keras hati?

*mode rindu kat si baju hijau. entah apa pesen bergaya perut kendur begitu - sampai hati awak tinggalkan mama... sob...sob...

No comments: