Saturday 8 December 2012

Disapa Blogger Silent Reader & Nasi Goreng Kampung Ala Holiday

Taking a break from writing about my holiday in KK.
Sekarang dah kurang post gambar-gambar masakan kan? Kita post gambar masakan pula. Ehhh sebut pasal 'kita', kalau di Sabah 'kita' bermaksud awak berbeza dengan 'kita' di sini ;-).


A couple of weeks ago saya bawa anak-anak dan my nieces jalan-jalan di i-City, Shah Alam. Anak-anak buah saya tak pernah pergi lagi dan mereka teringin sangat nak masuk rumah snow di situ. Lepas masuk snowwalk mereka sambung menabur zakat di taman-taman permainan yang lain pula ditemani maid saya.  Saya dan mr hubby lepak di restoran al-Rawsha sambil mencuba menu arabic food mereka. Tak lama kemudian anak-anak yang dah puas bermain datang ke meja kami. Terpaksa tambah kerusi meja sebab jemaah ramai you!. Nak ambil kerusi dari meja depan tiba-tiba sudah ada pelanggan duduk.


Meja kami agak gamat. Gamat dengan keletah dan kerenah anak-anak yang macam-macam. Memang tak perasan orang keliling. Tiba-tiba saya ditegur, seseorang menghampiri sambil memberi salam. Saya antara percaya dengan tidak sebab tak kenal tuan punya yang beri salam, saya takut juga kalau saya yang perasan, manalah tau yang ditegur orang lain ke. Bila saya lihat ada tangan dihulur sambil tersenyum, oh confirmlah saya. Siapa saya bertanya? Orangnya berbaju kuning kalau tak silap saya, maaflah kalau tersilap sebab simbahan cahaya tidak begitu terang. Rupa-rupanya dialah yang duduk di meja depan saya! She introduces herself, seorang blogger juga dari Johor. Datang ke Shah Alam kerana ada seminar, lalu singgah ke i-City. Seorang silent reader blog saya yang mengecam saya bukan kerana saya tapi kerana wajah my boy, Fahmi yang lebih glamor di blog ini hehehe. Bangga lah anakku itu kalau dia tau! Sayangnya saya tak dapat tangkap nama beliau... Rodiah kah? Ya ampun sekali lagi. Sayang juga beliau tidak meninggalkan jejak... bila saya minta nama blog beliau segan nak beri. Blogger kecil katanya. Ehhh sama lah kita pun blogger kecil, trafik pun ciput. Saya pun malu sebenarnya, rasa macam nak sorok muka dalam baju. Saya terharu dan sangat hargai kesudian beliau menegur saya. You light up my day. Terima kasih.


Okay, blogger yang malas upload gambar masak sekarang masih mood holiday. Lunch di hujung minggu pun cuma nasi goreng kampung saja. Tapi plating haruslah vogue lebih supaya tertambat hati para juri. Kalau tak kena smash malas masak nanti.







Nasi goreng kampung kurang pedas mesti bertemankan sambal belacan untuk yang suka lebih pedas. Takde stok ulam kita tenyeh dengan carrot, daun salad dan timun jelah. Fahmi pelik, dari mana datangnya gelas kecil comel tu dia tak pernah tengok. Alahai anakku dah berkurun dalam lemari mama. Cemana awak nak perasan memang mama jarang guna!




Hubby tanya, nak makan macam mana ni? Pinggan berkaki! Hahaha turunkan sajalah pinggan tu my dear



What's with the hat tanya mr hubby? Hehe saja amik mood resort! sabar jelah dengan isterimu ini.








No comments: