Wednesday 18 August 2010

8 Ramadhan 1431H - Teringat Guru Lama

hari ni masa saya sedang mengemaskini contact list untuk penerima kad hari raya, secara tak sengaja saya find out pensyarah kuliah "isu-isu kekeluargaan" satu subjek elektif agama yang saya ambil di U dulu, iaitu prof madya dr mohamad sabri haron juga adalah seorang penasihat syariah di bank muamalat. orangnya rendah dan kecil aja, tutur katanya lembut. saya terkenang balik waktu saya menghadiri kuliah dia, walaupun kuliah itu terbuka kepada semua tanpa mengira kaum atau agama, tapi majoriti yang hadir adalah pelajar2 pengajian Islam, yang lelaki berbaju melayu atau kemeja lengkap berkopiah, yang perempuan bertudung labuh. dan saya ketika itu satu2nya pelajar yang free hair. terasa agak canggung menjadi satu-satunya orang yang menongkah arus.
apapun, saya suka kuliah dia padat dan sangat informatif, sungguhpun bila dengar tajuk kuliah bunyinya ala-ala kursus pra-perkahwinan.

hari ini hidangan iftar sangat ringkas. nasi goreng sardin dengan barbeku udang. roti john jadi entree sekali lagi. itu saja :-)

No comments: