Wednesday 25 July 2012

5 Ramadan 1433H - Like Jelly...

My feets and limbs feels like jelly today. Kesan daripada minum ubat batuk malam tadi. Fuiyoooh lamanya kesan dia.
Sahur pagi tadi I had to dragged myself up, itupun hubby yang kejut sebab saya tak dengar bunyi alarm. Paksa diri bangun juga sebab kena bakar pizza for sahur.
Yuppp... we had pizza for sahur and pizza juga for iftar semalam.
Saya buat doh pizza untuk 2 keping. By usual rate they should have gone within minutes of iftar tapi semalam ada orang bawa balik juadah dari bazar ramadhan.
Jadi juadah ter over flooding atas meja semalam. One pizza doh had to put to rest sebab semua kenyang menyandar.





I also made mushroom soup from scratch, garlic bread and mashed potato untuk Yaya. Gusi dia masih sakit. Ingatkan dah ok saya buat juga grilled chicken wings tapi dia balik sekolah agama sambil merengek sakit. Dalam sakit-sakit tu dia makan juga seketul chicken wings. Dah favourite kan nak buat cemana hehehe





Tekak saya sakit sangat. Rasa macam ada seketul batu dalam tekak.
Telan air liur pun susah. Perit. Aduhai macam ni terganggu betul tadarus saya tapi kugagahkan juga. Lantaklah, sakit tanggung kemudian.
Malas nak pergi klinik. Rasanya boleh agak mesti dapat antibiotik. Nak cuba gargle je dulu bagi mati bakteria semua. Harap tak melaratlah. Amin.

No comments: